طراحی لوگو و اهمیت دیزاین حرفه ای در برند ها

زمان انتشار:
تعداد بازدید: 213
دسته بندی ها: طراحی لوگو
حالت تمام صفحه:

طراحی لوگو و اهمیت طراحی حرفه ای مهمترین اصل هویت بصری کسب و کار شماست.

لوگو چیست؟

لوگو به نماد یا نشانه ی گرافیکی گفته میشود که انواع متفاوتی دارد که در این مقاله به بررسی این مدل ها میپردازیم .

به طور کلی تبلیغات و بحث نمایشی یکی از مهمترین رکن های هر بیزینس و استارت آپ محسوب میشود .
برای یک برند نوپا یک لوگوی مناسب نیاز بسیار ضروری به حساب می آید.

 

چراکه قرار است در آینده هر فردی که نماد شرکت یا گروه شما را مشاهده کرد ، برند شما را به خاطر بیاورد.

در واقع طراحی لوگوی حرفه ای میتواند برند شما را به معروفیت بیشتر نزدیک کند ؛

زیرا لوگوی برند شما همانند نام برند شما برای بازدید کننده جذاب است .

 

اهمیت طراحی لوگو

متاسفانه به علت عدم توجه برخی از برند های نوپا به اهمیت پروسه ی طراحی لوگو ، بسیاری از این شرکت ها در بحث تبلیغاتی شکست خورده اند!

به دلیل اهمیت بالای لوگو و نشان مورد پسند ، بسیاری از مردم آگاه به این قضیه شعار زیر را برای لوگو ها بکار میبرند :

تنها هدف یک لوگو ، شناخته شدن است

با کمی دقت به مفهوم این شعار بیشتر به اهمیت طراحی لوگوی حرفه ای پی میبریم

زیرا لوگو و آرم شرکت شما نشانی خواهد بود که قرار است تمامی مردم لوگوی شما را وقتی در یک بنر تبلیغاتی مشاهده کردند شما را به یاد بیاورند

و قرار است لوگوی شما را در تمامی محصولات یا فراورده های شرکت یا تیم تان درج شود .

 

اما در این بین برخی از مردم به سراغ طراح های آماتور و غیر حرفه ای میروند که نتیجه فاجعه باری به دنبال خواهد داشت !

زمانی که شما سفارشتان را به یک طراح یا تیم اصتلاحا غیر کاربلد میدهید ، چون طراح تجربه کافی و دانش لازمه را

برای دیزاین مناسب لوگوی شما ندارد از یک لوگوی آماده استفاده میکند یا یک لوگوی دیگر را که در گوگل پیدا کرده برای شما مونتاژ میکند .

 

در کشور های پیشرفته به دلیل قانون کپی رایت ، اگر طراحان از طرح های دیزاینر دیگری استفاده کنند

مجرم خواهند بود و مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد . اما متاسفانه در ایران فقدان این قانون سبب شده است بسیاری از

طراحان لوگو از نشان های خارجی یا داخلی استفاده کنند و با اسم خود منتشر کنند !

 

عاقبت عدم رعایت کپی رایت

زمانی که شما از یک طرح کپی برای برند خود استفاده میکنید در واقع ابهت و شان بیزینس خود را زیر سوال میبرید و کار شما

انتقاد های مردمی و را به دنبال خواهد داشت .

 

به طور مثال زمانی که کپی بودن لوگوی نرم افزار روبیکا توسط طراحان افشا شد ؛

بسیاری از طراحان طی ایجاد کمپین هایی تبلیغات منفی علیه این اپ را راه انداختند و در زمانی کوتاه ، روبیکا بسیاری از کاربران خود را از دست داد .

روبیکا بعد از این افشا سازی اعتبار خود را زیر سوال برد و محبوبیت خود را برای بسیاری از ایرانیان از دست داد .

در نتیجه تنها خواهشی که از شما داریم این است که حتی اگر از تیم آگفادیزاین سفارش لوگوی خود را ثبت نکردید

اما حداقل به سراغ طرح های کپی و یا غیر حرفه ای نروید !

 

به طور کلی بحث طراحی لوگو یکی از مهمترین مواردیست که در هویت بصری کسب و کار شما میتوان به آن اشاره کرد

و اصلا نباید آنرا دست کم بگیرید زیرا بیزینس های حرفه ای ، لوگو های حرفه ای نیاز دارند .

 

انواع لوگو ها

1. مونوگرام : این مدل لوگو ها از نشان ها و حروف های اختصاری ساخته شده اند .
مانند لوگوی بی بی سی و IBM و …

طراحی لوگو2. ورد مارک : این نشان ها بر پایه نوشتار هستند و بیشتر از نام برند در این مدل لوگو ها استفاده میشود .
مانند لوگوی گوگل و …

طراحی لوگو3. علائم و نماد : بر اساس مفهوم یا اسم تجاری برند ها میباشد و در آن از آیکون ها و علائم استفاده میشود .
مانند لوگوی اینستاگرام و شرکت اپل

طراحی لوگو4. نشان انتزاعی : به صورت اشکال انتزاعی هندسی ایجاد شده اند و به دور از معنا و مفهوم نام برند هستند .
مانند لوگوی شرکت آدیداس

طراحی لوگو5. لوگو های کاراکتری : این دسته از لوگو ها شامل کاراکتر های دیزاین شده است .
مانند شرکت KFC و…

طراحی لوگو6. لوگو های ترکیبی : ادغام برخی از انواع لوگو ها بطور حرفه ای .
مانند لوگوی شرکت ادوبی

طراحی لوگو

 

تیم آگفادیزاین آماده است تا تمامی نیاز های گرافیکی شما را از جمله طراحی لوگو با حرفه ای ترین متد ها و اصول دیزاین جهانی برطرف نماید .

در صورتی که نیاز به مشاوره درباره ارتقای بحث تبلیغات و امور طراحی گرافیک برند خود دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

 

ویژگی های یک لوگوی حرفه ای

یک لوگوی مورد پسند مردم در کنار زیبایی باید مفهوم را به کاربر و بازدید کننده برساند.

البته این بحث یک مورد الزامی نیست و در بسیاری از لوگو های معروف جهانی میبینیم که
بیشتر به زیبایی لوگو توجه شده است تا به مفهوم آن .

 

توجه داشته باشید که مهمتر از زیبایی و مفهوم و سایر خصوصیات لوگو ، بحث سادگی لوگو میباشد
چراکه طبق ارزیابی ها و نظرسنجی های جهانی اثبات شده است

که بازدیدکنندگان بیشتر طرح های هندسی ساده را به یاد میسپارند .

 

اگر لوگوی شما زیادی شلوغ و درهم ریخته باشد بازدیدکننده طرح شما را به سختی بعد از مدتی به یاد می آورد
که این سبب نقض علت اهمیت لوگو میباشد زیرا همانطور که در بالا گفتیم تنها هدف لوگو شناخته شدن است .

 

و شما وقتی برای برند نوپای خود یک طرح شلوغ و غیر استاندارد انتخاب میکنید به مراتب ” شناخته شدن ” دشوار تر خواهد بود !

 

همچنین یکی از موارد دیگر که از اهمیت بسزایی برخوردار است موضوعات رنگ و رواشناسی رنگ لوگوی شماست .
که میتوان به ویژگی قابلیت تغییر رنگ لوگو اشاره کرد.

به زبان ساده تر یعنی بهتر است لوگوی شما به گونه ای باشد که بتوان آن را به
رنگ های متفاوتی تغییر داد .

 

ما در آموزش های حرفه ای در وبسایت آگفادیزاین بطور تخصصی ویژگی های یک لوگوی خوب را مورد ارزیابی قرار داده ایم که در سایت میتوانید مشاهده نمایید .

 

 

موفق باشید 🙂

درباره نویسنده

7 نوشته تا کنون
علی عبادی نیا
بنیان‌گذار آگفادیزاین | آینده در انتظار افرادیست که ذغدغه اشان رضایت مردم ، هدفشان موفقیت های بیشتر و آرزویشان شاد بودن همه مردم است. امیدوارم بتونیم آینده خوبی رو بسازیم!

پاسخ دهید

دیدگاه شما برای تیم آگفادیزاین ارزشمند است. در کمترین زمان ممکن به آن پاسخ خواهیم داد.

دو × 2 =

دیدگاه های این نوشته

3 دیدگاه
  1. Avatar

    محمدرضا

    خیلی خوووب بود‌

  2. Avatar

    زهرا

    روبیکا که گندش دراومد
    من وقتی فهمیدم لوگوش کپی بوده بلافاصله از گوشی خودم حذفش کردم
    تازه میگن جاسوسی هم بوده

  3. Avatar

    محمد سلامی

    خیلی زیبا و جالب بود . ممنونم از سایت خوبتون